Voor veel mensen die niet bekend zijn met een accommodatie, is het internet dè manier om meer te weten te komen over een b&b, camping of hotel. Ze zoeken daarbij steeds gerichter en verwachten dat de websites die ze aanklikken in de zoekresultaten snel en duidelijk antwoord geven op de dingen die zij belangrijk vinden.
Hoe beter je erin slaagt om die duidelijkheid te bieden, hoe groter de kans is dat de online bezoeker overgaat tot het maken van een reservering. Omgekeerd werkt het ook: je verkleint de conversie-kans aanzienlijk indien de website die informatie niet op een presenteerblaadje aanbiedt.
En dat laatste betekent: Baat het niet, dan schaadt het.. wèl! Google zal bij gelijkwaardige inhoud, voorrang geven aan de meest gebruikersvriendelijke website.
"Online bezoekers willen snel en duidelijk informatie kunnen vergelijken tijdens hun zoektocht naar een passende accommodatie."
"Ook afbeeldingen in een onnodig hoge resolutie worden opgemerkt door Google en kost rankingpunten. Dat een website geschikt moet zijn voor weergave op mobiele apparaten lijkt me vanzelfsprekend. Dat stond in 2015 al op het lijstje ;-)"