promotie op Facebook

5 tips om (gratis) meer mensen te bereiken

Zet je wel eens berichten over je accommodatie op Facebook en valt het bereik daarvan tegen? Dat kan kloppen. Ooit kregen al je volgers de berichten automatisch in hun tijdlijn te zien. Die tijden zijn voorbij.

Vandaag de dag toont Facebook jouw bericht standaard nog maar aan minder dan 10% van je volgers. Dat is bepaald niet veel! Gelukkig zijn er manieren om het bereik te verhogen. Gratis. Hier alvast 5 tips.

"Facebook is de plek waar je foto's en filmpjes bekijkt waar je niet naar op zoek was!"

5 Facebook tips

voor meer gratis bereik van berichten

Lok interactie uit in een post

Voorheen kon je door meer likes op het bericht het bereik aanzienlijk verbeteren. Maar omdat FB gebruikers tegenwoordig veel sneller berichten een 'like' geven, is de waarde daarvan ook sterk gedaald.

Echter... bij reacties op een bericht (getypte commentaren) geldt het principe zeker nog wèl! Meer reacties betekent meer bereik. Het loont zich dus om berichten te plaatsen die reactie uitlokken bij lezers. Reageer als het even kan ook terug op reacties, stimuleer de interactie. Ieder bericht telt mee voor de algoritmes van Facebook.

Geen cliché verkoop-berichten

Facebook is de plek waar je foto's en filmpjes bekijkt waar je niet naar op zoek was! Het biedt gelegenheid om aandacht te genereren, niet om een reservering binnen te halen.

Maak daarom content die boeit in plaats van de bekende verkoop-berichten. Vind je het leuk om humor te gebruiken? Facebook is een uitstekende plaats hiervoor!

Maak je content visueel aantrekkelijk

Foto's bij je berichten zijn een must, liefst met herkenbare mensen erop. Video is nog beter. Gebruik geen linkjes naar Youtube-video's. Youtube is eigendom van Google, en dat is de grote concurrent van Facebook. Plaats daarom je video's met behulp van de upload-functie.

Als je slechts één afbeelding plaatst, probeer dan eens om een vierkant formaat aan te houden. Met 900x900 pixels kom je op mobiele schermen veel beter in beeld, dat trekt aandacht. Dit geldt ook voor video's.

Optimaliseer je landingspagina

Het lijkt een open deur, maar toch gaat het hier vaak mis. Wanneer bezoekers doorklikken naar je website, wil je niet dat ze teleurgesteld weer afhaken. De twee belangrijkte factoren zijn snelle laadtijd en duidelijke mobiele weergave.

Wanneer deze twee factoren niet in orde zijn, zullen mensen de pagina ook snel weer verlaten. Raadpleeg Analytics om meer inzicht te krijgen in de verhouding bezoekers/afhakers, het bouncerate-percentage is hiervoor een goede indicator.

Maak het persoonlijk

Het heet niet voor niets social media ;-) Een foto van een landschap of ondergaande zon kan heel mooi zijn, maar een afbeelding met herkenbare mensen erop zal over het algemeen beter scoren qua bereik.

"Het aantal Nederlandse Facebook gebruikers daalde in 2018 voor het eerst met 6% naar 1 miljoen (januari 2019)."

Meer blogs

Read more +23 september 2019 By Mike in Algemeen, Online Marketing

Email marketing voor promotie van camping of accommodatie

Zoek je naar een manier om zonder groot budget effectieve promotie te maken? Start met email marketing en volg deze 5 tips.
Read more +10 september 2019 By Mike in Algemeen, Beveiliging, Conversie, Web Design

Checklist 2020 voor gebruikers-vriendelijke accommodatie website

7 basisprincipes waaraan iedere accommodatie website moet voldoen om in 2020 beter gevonden te worden in Google en bezoekers om te zetten in daadwerkelijke boekingen.
Read more +10 oktober 2018 By YD Webdesign in Algemeen, Conversie, Online Marketing, Web Design

OTA’s (Booking etc.) een vloek of een zegen?

Als jouw accommodatie op een OTA (Online Travel Agency) staat zoals Booking, Airbnb of Expedia, ben je vast wel bekend met de aanbevelingen van deze websites. Moet je meegaan in het geven van kortingen?
TOP